Markkinaasiantuntijat jakavat 8 parasta sovellusmarkkinointivinkkiään

Olemme tietoisia sovelluksen kehittämiseen käytettävästä ajasta ja vaivaa, ja kehittäjät hyötyvät, kun heidän ohjelmansa täyttää kaikki markkinoiden vaatimukset. Jos olet kehittäjä, joka etsii sovellusmarkkinointineuvoja, jatka lukemista. Onnistuneen markkinatutkimuksen ansiosta sovellusmarkkinointitaktiikat voivat tarjota kehittäjille arvokasta, käyttökelpoista käyttäjädataa.

Et voi luottaa siihen, että yksi henkilö mainostaa ohjelmistoasi tehokkaasti. Saadaksesi ihmiset innostumaan sovelluksestasi, sinun on tutkittava ja ymmärrettävä mobiilimarkkinoita ja käytettävä oikeita markkinointistrategioita. Mikä on tehokkain tapa tähän? Katsotaan.

Ole tietoinen kohdemarkkinoistasi.

Kun tiedät jo kuka ohjelmistoa käyttää, se toimii. Kuvittele, kuinka nämä henkilöt oppivat sovelluksestasi, jos et pysty selvittämään, kuka hyötyy siitä eniten. Menestystä tapahtuu, kun olet selvillä kohdedemografiasta ja räätälöi markkinointitoimesi niiden mukaan.

Yleisön iän, kulutustottumusten, elämäntavan, vapaa-ajan harrastukset ja muut olennaiset muuttujat, joiden avulla voit ymmärtää yleisöäsi, on aina hyödyllistä.

Älä koskaan käytä “yksi koko sopii kaikille” -riviä sovelluksessasi, koska nuoremman sukupolven suosiossa oleva sovellus ei välttämättä tee vaikutusta vanhemmalla iällä. Joten ole varovainen!

Ymmärrä kilpailijoitasi.

Pysy ajan tasalla kilpailijoiden uutisista ja opi heidän nykyisistä ja tulevista ponnisteluistaan ​​sekä epäonnistumisistaan. On tärkeää ymmärtää, mikä ei toimi heille, koska olisi typerää jäljitellä ja tuoda jotain vastaavaa yleisöllesi.

Haluaisitko kohdata saman epäonnistumisen, jos suunnittelet projektia ja huomasit, että yksi kilpailijoistasi oli jo yrittänyt markkinoida ideaa ja epäonnistunut? Markkinasi tunteminen edellyttää kohdeyleisösi ja kollegoidesi tuntemista ja kilpailijoiden pysymistä ajan tasalla pysyäksesi merkityksellisinä ja ainutlaatuisina markkinoilla.

Tuo tuotteesi markkinoille mahdollisimman pian ilman, että luotat ammattilaisiin.

Jotkut kehittäjät lykkäävät prosessia odottamalla markkinaasiantuntijoiden lausuntoja. On suositeltavaa markkinoida itseäsi niin pian kuin mahdollista prosessin aloittamiseksi. Voit käyttää sosiaalista mediaa ja galluppeja ja kyselyitä selvittääksesi, mitä ihmiset haluavat nähdä mukana.

Julkaisupäivän lähestyessä voit alkaa suunnitella sovellusmarkkinointikampanjaasi, mukaan lukien teasereita, kuten trailereita ja muita lyhyitä videomainoksia ihmisten kiinnostuksen herättämiseksi ja tietoisuuden lisäämiseksi. Keskeisenä tavoitteena on alkaa herättää yleisössä jännitystä ja ymmärrystä.

Valmista puristussarja ja muut materiaalit.

Markkinointitasostasi riippuen sinun tulee tarjota sekä fyysisiä että sähköisiä lehdistöpaketteja myynninedistämisryhmille. Kerää yhteyksiä mediaryhmiltä, ​​bloggaajilta ja muilta merkittäviltä henkilöiltä ja varmista, että lehdistöpakettisi ja julkaisumateriaalit kattavat kaikki sovelluksen keskeiset ominaisuudet.

Sivun optimointi sovelluskauppaan

Jos haluat aloittaa, paranna sovelluskauppasi sivujasi. Yli puolet kuluttajista, jotka löytävät sovelluksen Apple Storesta tai Google Play Storesta, tekevät sen selaamalla itse sovelluskauppaa. Sovelluskauppasivusi toimii kuten tuotteesi hyllyllä ja pyrkii erottumaan kilpailevien tuotteiden joukosta, kun sovelluksesi kutsuu asiakkaita.

Tehokkaan kauppasivun luominen vaaditaan. Valitse otsikko huolellisesti, lisää kuvaus ja tee kaikkesi, jotta se pysyy perus- mutta mukaansatempaavana. Käytä interaktiivista symbolia ja kuvakaappauksia esitelläksesi sovelluksen myyntiominaisuuksia ja etuja.

Tiedustele arvosteluja.

Vaikka sovelluskauppasi sivut olisivat visuaalisesti kauniita, älä odota myyntiä. Ennen tuotteen ostamista useimmat kuluttajat lukevat mieluummin arvosteluja siitä, ja tämä menettely edellyttää sekkien käyttöä.

Asiakkaat tekevät usein tutkimusta ennen ostosten tekemistä, ja sovellukset ovat yksi näistä tuotteista. Jos olet varma, että ohjelmistosi viihdyttää käyttäjiä, kannusta heitä sanomaan niin.

Hyödynnä vaikuttajien apua.

Sosiaalisen median käytöllä sovelluksesi mainostamiseen voi olla suuri vaikutus. Voit työskennellä vaikuttajien kanssa, koska heillä on suuri joukko ihmisiä, jotka luottavat heidän suosittelemiinsa asioihin. Valitse loogisin vaikuttaja, joka voi olla yhteydessä sovellukseesi ja mainostaa yritystäsi.

Pidä SEO mielessä.

SEO pystyy markkinoimaan sovellustasi tehokkaasti. Kun ihmiset käyttävät hashtageja ja hakukoneita saadakseen lisätietoja sovelluksesta, hakukoneoptimointi varmistaa, että he saavat heti tarvitsemansa tiedot. Tämän seurauksena on erittäin tärkeää käyttää SEO-markkinointitekniikoita.