Yritykset etsivät nyt oikeaa mahdollisuutta jatkaa toimintaansa koronavirusepidemian vuoksi. Konkreettisten vaihtoehtojen puutteen vuoksi yritykset, jotka haluavat kasvattaa liikevaihtoaan ja tavoittaa, luottavat digitaaliseen markkinointiin enemmän kuin koskaan ennen.
Huolimatta ongelmista, joita maailma kohtaa tänä vuonna, tässä on joitain ammatillisia ideoita verkkoliiketoimintasi kasvattamiseen:
1. Vahvista näkyvyyttäsi sosiaalisessa mediassa
Nyt kun kasvokkain tapahtuva viestintä on rajallista, verkkoyritysten tulisi keskittyä enemmän sosiaaliseen mediaan tavoittaakseen asiakkaitaan.
Jo ennen vuotta 2020 useimmat yritykset käyttivät sosiaalista mediaa osana markkinointistrategiaansa. Lähes jokainen verkkoyritys tekee sosiaalisen median markkinointiinvestoinnin, ja se on kehittynyt hyödylliseksi osaksi digitaalisen markkinoinnin taktiikoita. Edistämällä brändin näkyvyyttä, läpinäkyvää viestintää ja osallistumista sosiaalinen media rakentaa luottamusta ja räätälöintiä asiakaskuntasi kanssa.
Sosiaalista mediaa käyttävät verkkoyritykset houkuttelevat asiakkaita, sillä he viettävät tänä vuonna enemmän aikaa verkossa kotona. On turvallista sanoa, että sinun on jo aika tehostaa sosiaalisen median markkinointipeliäsi.
2. Arvioi brändisi määritelmä uudelleen
On tärkeää tarkastella uudelleen brändisi määritelmää, erityisesti sen suhteen, miten se näkyy verkkomainoksissa, joita näytät muotoilemalla tai käyttämällä brändisääntöjä. Harkitse arvoehdotustasi, brändisi ääntä ja ainutlaatuisia myyntitekijöitä määritellessään tarkemmin brändiäsi (USP).
3. Hanki parempi käsitys asiakkaidesi segmentoinnista
Tyypillisen kuluttajan ominaisuuksien ymmärtäminen on ratkaisevan tärkeää mille tahansa organisaatiolle. Tutki heidän ammatillista näkemystään, herkkiä alueita ja henkilökohtaisia mieltymyksiä. Luo täydellinen asiakaspersoona ja jaa kuluttajasi segmentteihin olennaisten erojen perusteella. Pystyt tunnistamaan markkinoillasi mahdolliset alueet, joilla menestyt todennäköisemmin, ja saat selkeän käsityksen siitä, mihin sinun tulisi keskittyä ponnisteluissasi eteenpäin.
4. Pidä yhteyttä asiakkaisiisi sähköpostikampanjoiden avulla.
Yritykset käyttävät edelleen sähköpostimarkkinointia henkilökohtaisten yhteyksien ylläpitämiseen asiakkaisiin. Joistakin päinvastaisista väitteistä huolimatta sähköpostimarkkinointi on edelleen tehokas digitaalisen markkinoinnin lähestymistapa.
Yli puolet kaikista verkkoyrityksistä käyttää edelleen sähköpostimarkkinointia osana koko digitaalista markkinointistrategiaansa.
80 prosentin yritysten omistajista mukaan sähköpostimarkkinointikampanjat lisäävät asiakkaiden säilyttämistä. Lähes 60 % asiakkaista sanoi, että markkinointiviestit vaikuttavat edelleen heidän ostopäätöksiinsä.
Markkinointisähköpostit ovat tärkeä digitaalisen markkinoinnin tekniikka Internet-yrityksille, jotka pyrkivät laajentamaan brändinsä kattavuutta ja vaikutusvaltaa. Sillä on todellakin vaikutus, joka ulottuu tukkeutuneen postilaatikon ulkopuolelle.
Vanhojen niittien, kuten markkinointisähköpostien, käyttö antaa vaikutelman johdonmukaisuudesta. Se on edelleen tärkeä viestintäväline, varsinkin tänä vuonna, jolloin monien ihmisten, erityisesti yrittäjien, elämä ei suju odotusten mukaisesti.
5. Arvioi verkkosivustosi suorituskykyä analyyttisten työkalujen avulla
On tärkeää seurata digitaalisen markkinoinnin sijoitetun pääoman tuottoprosenttia. Verkkosivustojen analytiikka on yksi tapa tehdä niin. Varmista, että seuraat ja hallitset Internet-mainontaasi ja sosiaalisen median toimiasi hyvämaineisilla työkaluilla, kuten Google Analytics. Pääset eroon arvailusta tällä tavalla.
Saatat ymmärtää asiakkaitasi paremmin seuraamalla liiketoimintatavoitteitasi, käyttäjien toimintaa verkkosivustollasi ja online-konversioita. Lyhyesti sanottuna analyyttisten työkalujen käyttäminen verkkosivustosi suorituskyvyn analysointiin voi auttaa sinua maksimoimaan verkkoliiketoimintasi kattavuuden luovan työn avulla.
6. Käytä videomarkkinointia eduksesi
Keskivertokäyttäjä viettää verkkosivustolla pitkän aikaa videon nähtyään. Nämä voivat auttaa verkkoliiketoimintaasi saamaan kilpailuetua digitaalisen markkinoinnin areenalla.
Ongelmana on, että useimmat yritysten omistajat aliarvioivat edelleen videomarkkinoinnin arvoa tänä vuonna. Vaikka yli puolet asiakkaista haluaa nähdä brändien videosisältöä useammin, vain harvat yritykset suunnittelevat panostavansa siihen enemmän.
Tänä vaikeana hetkenä videomarkkinointi voi olla arvokas altistumisen lähde. Totta, mielenkiintoisen tekeminen vaatii enemmän vaivaa, mutta videomarkkinoinnin vaikutus digitaalisen markkinoinnin kokonaisstrategiaan on kiistaton.
Ajatuksia herättävän videosisällön tekemiseen ei tarvita ammattiohjelmistoja. Verkkoyritykset voivat luoda kotitekoisia elokuvia pienellä budjetilla, kunhan ne vastaavat kohdeyleisönsä tarpeita.
Nyt kun yhä useammat ihmiset viettävät vapaa-aikaansa verkossa, lyhyt mutta visuaalisesti houkutteleva video voi tehdä ihmeitä verkkoyrityksesi sitoutumisasteessa.
Viimeiset Ajatukset
Ellei sinulla ole omaa digitaalisen markkinoinnin tiimiä, näiden kuuden idean toteuttaminen voi viedä huomattavan määrän aikaa ja resursseja. Tarvitset oikeat sovellukset kunkin strategian tietojen tehokkaaseen kuratointiin ja hallintaan. Sinun on otettava yhteyttä mahdollisiin asiakkaisiisi oikeaan aikaan, oikeassa paikassa ja asianmukaisella tarjouksella. Jos uskot tarvitsevasi apua tai ohjausta markkinoinnissasi, on parempi palkata kokenut tiimi arvostetusta digitaalimarkkinointiyrityksestä hoitamaan tehtävä.